Obecnie bardzo wiele firm, które dotychczas prowadziły działalność tylko w tradycyjnych sklepach i punktach usługowych, przeniosło się do Internetu. To rozsądna decyzja, która może poskutkować zwiększeniem dochodów i rozwojem firmy, ale trzeba pamiętać, że wiąże się z nią wiele kluczowych kwestii logistycznych. Między innymi w zakresie tego, jak towar będzie pakowany i wysyłany do klientów, żeby trafił do nich bez uszczerbku. W takim razie jak bezpiecznie wysyłać towar do klientów? Na co należy zwrócić uwagę?
Wytrzymałe, estetyczne opakowanie to podstawa
Żeby móc wysłać towar, trzeba mieć w co go zapakować. W pierwszej kolejności należy więc pozyskać wysokiej jakości, trwałe opakowania, stworzone z dobrych materiałów. Dobrym rozwiązaniem są materiały ekologiczne – nie tylko dzięki temu swoją działalnością nie szkodzimy środowisku naturalnemu, ale także poprawiamy swój wizerunek. Dobry producent opakowań zadba o to, aby były one łatwe i wygodne w składaniu, dzięki czemu nie będzie problemem pakowanie nawet dużej ilości zamówień.
Dobry producent opakowań ma w swojej ofercie produkty w różnych rozmiarach – warto, aby opakowanie było nieco większe niż sam przedmiot, który chcemy wysłać, ponieważ pozwoli to na włożenie do niego wypełniaczy zabezpieczających przed uszkodzeniem, takich jak poduszki powietrzne, czy wiórki papierowe. Pakować towarów nie należy po łebkach, a ostrożnie i nie oszczędzając taśmy i innych przyborów do pakowania.
Dzięki temu po pierwsze unikniemy wypadków w trakcie transportu, a po drugie zwiększymy zadowolenie klientów (ponieważ wielu z nich zwraca uwagę na to, jak dobrze i dokładnie zapakowane są produkty).
Bezpieczne opakowanie może być ciekawe
Wspomniane powyżej wiórki papierowe występują w różnych kolorach, dzięki czemu mogą pełnić nie tylko rolę zabezpieczającą, ale też ozdobną. Podobnie jest ze wszelkiego rodzaju papierami do pakowania, taśmami i innymi akcesoriami. Warto do tego wspomnieć, że wielu producentów opakowań oferuje możliwość spersonalizowanego nadruku na pudełku.
To ciekawe, kreatywne rozwiązanie, stosowane przede wszystkim przy produktach klasy premium, ale nie tylko. Spersonalizowane opakowania można spotkać także na przykład w wielu tak zwanych subscription boxach, czyli pudełkach z losowymi przedmiotami w ramach jakiejś tematyki, wysyłanymi co miesiąc za określoną opłatą.
Spersonalizowane opakowanie jest bardziej nietypowe i estetyczne, w związku z czym zamiast w śmietniku, może skończyć na przykład na półce i posłużyć do przechowywania jakichś przedmiotów.